Bu yenilik, kullanıcıların günlük iletişimlerine akıllı asistan desteği sunarak etkileşim kalitesini artırmayı hedefliyor. Özellikle sosyal medya platformlarında görsel ve metinsel içeriklerle etkileşim kurarken, kullanıcılara zaman kazandıracak ve daha verimli bir deneyim sağlayacak bu özellik, özellikle sık sık Instagram kullananlar için büyük bir yenilik. Chatbot, kullanıcıların gönderdiği fotoğrafları, çizimleri ve hatta anlamadıkları memleri analiz ederek, onlara içerikler hakkında bilgi veriyor veya istedikleri bilgiyi kod haline dönüştürebiliyor.
Meta, Instagram üzerinde yapay zeka destekli bir sohbet robotunu kullanıcıların hizmetine sunuyor. Şirket, bu yeniliği geçtiğimiz Eylül ayında duyurmuş ve son birkaç ay içerisinde bu teknolojiyi Facebook Messenger ve WhatsApp gibi diğer platformlara entegre etmeye başlamıştı. Instagram’a bu özelliği eklemek ise kaçınılmaz bir adım olarak görülüyor.
Meta’nın yapay zeka güdümlü deneyimleri çeşitli aşamalarda geliştirilmekte ve bu özelliklerden bazıları sınırlı kapasitede kamuoyuna sunulmakta. Şirket sözcüsü bu durumu Engadget’a açıklarken, bu özelliğin henüz herkes tarafından kullanılabilir durumda olmadığını ifade etti. TechCrunch, bu yeniliği ilk fark edenlerden biri olarak Meta AI’nin Instagram’ın arama çubuğunda belirdiğini duyurdu. Ancak Engadget’tan bazılarına göre bu özellik, Instagram’ın Direkt Mesajlar kısmındaki arama çubuğunda yer alıyor.
Instagram’dan tepki çeken yenilik, DM kutunuza yapay zeka ekleniyor; tamam ama ne alaka?
Bu özelliğe tıklayarak Meta AI ile bir arkadaşınıza mesaj atar gibi sohbet başlatabiliyorsunuz. Sohbet robotuna kelime tanımlamaları yapmasını isteyebilir, üzerinde çalıştığınız hikayeler için başlık önerileri alabilir veya kaykay yapan köpeklerin resimlerini üretmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca, kedi içeren Reels önermesi de yapabilen Meta AI, bu işlevi kolaylıkla yerine getirebiliyor.
Ancak meslektaşım Aaron Souppouris, WhatsApp üzerinden Meta AI’a Reels önermesi istediğinde, bu sohbet robotunun Instagram’a özgü bir işlem yapmadığı, yani Meta’nın aynı chatbot’u sahip olduğu her uygulamaya sadece yerleştirdiği ortaya çıktı.
Eğer botun içindeki hamburger menüsüne tıklarsanız, botun gerçekleştirebileceği olası aksiyonların uzun bir listesiyle karşılaşırsınız. Bu da Meta’nın masaüstü platformlarında reklamları nasıl entegre ettiği konusunda geçmişteki deneyimlerini göz önünde bulundurduğumuzda, geniş çaplı bir dağıtım yapılmasa bile, bu adımları hatırlamanız faydalı olabilir. Microsoft geçen yıl profil fotoğrafınıza tıkladığınızda çıkan menüde OneDrive gibi servislerine yönelik deneme promosyonları da yapmıştı.